![](/media/lib/429/n-witches-mark-aef4477c109f357d9441112fae7002eb.jpg)
Interaktywna mapa arborglifów z New Forest: od znaków odpędzających złe moce po inicjały i wizerunki ludzi
10 listopada 2020, 17:52Władze brytyjskiego Parku Narodowego New Forest zachęcają ludzi do udziału w projekcie dokumentowania arborglifów. Niektóre z nich są naprawdę stare. Jak poinformowała nas na początku listopada Hilde van der Heul, przez kilka miesięcy (akcja rozpoczęła się w lutym) zgłoszono 120 znaków na drzewach i nadal pojawiają się nowe wpisy. Chętni z całego świata mogą oglądać arborglify dzięki interaktywne mapie.
![](/media/lib/26/1208945810_017979-f6dcb84585b2795e16aea6bc7e503ed7.jpeg)
Dorosłe noce
8 stycznia 2009, 09:20Większość placówek naukowych organizuje poranki czy dni specjalnie dla najmłodszych. Przedstawiciele londyńskiego Muzeum Nauki posunęli się o krok dalej i zorganizowali noce tylko dla dorosłych. Lates, bo tak nazwano serię spotkań, odbywać się będą od 28 stycznia. Odwiedzający mogą liczyć na pyszne drinki i klimatyczną muzykę, dostosowaną do tematyki pokazów czy ekspozycji.
![](/media/lib/95/n-poradniki-2fddb3544bc3344824159dd838766c3a.jpg)
Interaktywna mapa dziejów wydawniczych Polski 1801–2019
1 czerwca 2021, 14:15Na Uniwersytecie Wrocławskim powstała interaktywna mapa pokazujące dzieje wydawnicze Polski w latach 1801–2019. Może służyć naukowcom reprezentującym wiele dyscyplin – przed wszystkim humanistycznych i społecznych. Możemy na niej sprawdzić ile w danym roku i konkretnej miejscowości wydano książek.
![](/media/lib/69/governmentrequests-9cd096489f132f475727646f9922b2bc.jpg)
Google o rządowych prośbach
22 września 2010, 10:52Google opublikował Transparency Report, którego celem jest zapewnienia maksymalnej przejrzystości przepływu informacji. W jego ramach powstała interaktywna mapa Government Request, na której możemy sprawdzić, ile z poszczególnych krajów wpłynęło do Google'a wniosków o ujawnienie danych użytkowników oraz o usunięcie zawartości.
![](/media/lib/463/n-wystawa01-0ea3b1c852e0f92c74641d30e218b095.jpg)
Muzeum Historii Ziemi Kamieńskiej: nowa wystawa poświęcona zapomnianemu wynalazcy
19 lipca 2021, 10:34W Muzeum Historii Ziemi Kamieńskiej w Kamieniu Pomorskim powstała interaktywna wystawa stała, poświęcona zapomnianemu wynalazcy - twórcy pierwszego kondensatora elektrycznego Ewaldowi Georgowi von Kleistowi. Wyremontowano również dworek, w którym mieszkał uczony.
![](/media/lib/74/serwerownia-c885c0f842383f2b49571bc6df0b6d3a.jpg)
Centrala telefoniczna w chmurze
14 października 2011, 10:51Chmury obliczeniowe kojarzą się ze światowymi gigantami, takimi jak Microsoft, Amazon czy Google. Jednak jest to rynek, na którym mogą zaistnieć tez mniejsi gracze. Co ciekawe, znajdują oni dla chmur zaskakujące rozwiązania.
![](/media/lib/463/n-wrak-37bda058f0431a50acd39af1cf86c7e4.jpg)
W Heraklejonie odkryto wrak płaskodennego okrętu z II w. p.n.e. Zatonął przysypany blokami ze świątyni Amona
23 lipca 2021, 04:44Około 800 r. n.e. trzęsienia ziemi i powodzie zatopiły miasto Heraklejon (eg. Thonis). Ruiny portu zostały odkryte w zatoce Aboukir w 2000 r., a teraz badający je nurkowie z egipsko-francuskiej misji natrafili na wrak wojskowego okrętu płaskodennego z II w. p.n.e. Dr Mustafa Waziri, sekretarz generalny Najwyższej Rady Starożytności, powiedział, że był on przycumowany w kanale przy świątyni Amona i zatonął przygnieciony przez bloki, które spadały z walącej się wskutek trzęsienia ziemi budowli.
Dziewczyny górą
8 października 2006, 15:27Wydaje się, że komputerowe gry wideo są domeną nastoletnich chłopców, jednak nic bardziej mylnego. Zgodnie z wynikami najnowszych badań, ponad 2/3 graczy on-line to kobiety.
![](/media/lib/19/1197639273_830283-18656786e0dda823c9b50836ded5a315.jpeg)
Armia wyprodukuje gry
14 grudnia 2007, 13:27Amerykańska armia otworzyło specjalne biuro projektowe, które będzie zajmowało się produkcją gier. Dotychczas gry wideo były wykorzystywane przez wojsko do rekrutacji nowych żołnierzy. Te, które będą powstawały w Project Office for Gaming (TPO Gaming), które jest częścią Dowództwa Szkolenia i Doktryny (TRADOC), mają być pełnowartościowymi symulatorami szkoleniowymi.
![](/media/lib/43/automat-45c766fbe39542c798923b4c9f473d7e.jpg)
Prawie nie robi wielkiej różnicy
12 lutego 2009, 11:49Ciągłe obstawianie w sytuacji, gdy nigdy lub prawie nigdy się nie wygrywa, wydaje się kompletnie pozbawione sensu. Badacze z Uniwersytetu w Cambridge znaleźli jednak wyjaśnienie tego paradoksu. Wg nich, wszystkiemu winne są momenty rozmijania się o włos z nagrodą, kiedy np. na automacie do gier wyświetla się niemal kompletna linia takich samych obrazków (Neuron).